Saint-Omer,
10 & 11 septembre 2011

pour les participants étrangers dont l'appareil relève de "l'annexe II"...
(english version further)

 

Des participants anglais ont attiré notre attention sur le problème des appareils "Annexe II". En réponse à notre demande, la DGAC a accordée une dérogation exceptionnelle pour les participants au « fly-in Jodel».

Cette dérogation est accordée aux appareils dûment inscrits et couvre uniquement les vols réalisés dans le cadre du fly-in (vols aller/retour et vols locaux). Elle est valable du 7 au 12 septembre inclus.

Les aéronefs doivent être immatriculés dans un pays de l'Union Européenne et avoir un titre de navigabilité en cours de validité.

Les appareils autorisés doivent être « conformes à l'article 2 de l'arrêté modifié du 12 septembre 2003 relatif au certificat de navigabilité restreint d'aéronef sans responsable de navigabilité de type (CDNR) ». L'aéro-club doit transmettre à la DGAC la liste exhaustive des participants, si vous êtes concernés inscrivez-vous avant le mercredi 31 août (pour ceux qui ne l'ont pas encore fait).

Cordialement,

Gilbert MAGNIER
Président de l'aéro-club de St Omer

NB : A titre indicatif, lien précisant à la date du 19 septembre 2006 la liste des appareils CDNR pour la France :
http://www.regles-osac.com/
Cette liste a fait ultérieurement l'objet d'une révision 9 dont nous ne disposons pas et comportant majoritairement des retraits de machines. Le propriétaire d'un aéronef supprimé à la révision 9 doit vérifier que son pays a bien mis en œuvre les SAS (Specific Airworthiness Specifications) publiées par l'EASA :
http://www.easa.eu.int/

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for foreign participants with "annex II aircraft"...
(courtesy translation)

 

English participants have drawn our attention to the problem of "Annex II aircraft". In reply to our request, the french DGAC has granted a special authorization for the participants to the "Jodel fly-in".

This derogation is granted to aircraft duly registered to the fly-in and covers the flights made in the context of the fly-in only (round trip and local flights). It is valid from Wednesday 7th September until Monday 12th September included.

Aircraft must be registered in the European Union and must have a valid certificate of airworthiness from their national civil aviation authority .

The authorized aircraft have to comply with the article 2 of the modified decree dated 12th September 2003 dealing with restricted certificate of airworthiness for aircraft without a valid Type Certificate Holder ('Orphan' aircraft, CDNR in french). The flying club is asked to send to the DGAC the exhaustive list of the participants, so if you are concerned please register before Wednesday 31 August (for those who have not yet registered).

Kind regards,

Gilbert MAGNIER
President of St Omer aero-club

NB: For information only, here after a link with the list dated 19 September 2006 of the "CDNR aircraft" for France:
http://www.regles-osac.com/
This list was later corrected and a "revision 9" was issued (we don't have this revision) with, in the majority, withdrawal of some aircraft. The owner of an aircraft removed with this "revision 9" must check that his country well implemented the "Specific Airworthiness Specifications" issued by EASA:
http://www.easa.eu.int/

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